skip to main content

Χαιρετισμός Γ. Διευθ./Αντιπροέδρου Δ.Σ. ΙΜΚ

Καλωσόρισμα

της Γεν. Διευθύντριας / Αντιπροέδρου ΔΣ Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης

Le Dieu est Mort. Η διάσημη φράση του Lacan γίνεται ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου της παράστασης που η Medea Electronique παρουσιάζει στη φετινή έκδοση του προγράμματος «Αρχαίο Δράμα: Διεπιστημονικές και Δια-καλλιτεχνικές Προσεγγίσεις», στο πλαίσιο της Πράξης «Καθιέρωση και Προβολή Διεθνών Θεσμών Σύγχρονου Πολιτισμού στην Αττική».  Ενεργοποιώντας τον χρησμό που ο Ιουλιανός ο Παραβάτης έλαβε  από το Μαντείο των Δελφών: Πέστε του βασιλιά: γκρεμίστηκαν οι πλουμιστές αυλές εχάθη, δεν έχει ο Φοίβος πια καλύβι, ούτε προφητικιά έχει δάφνη μήτε πηγή που να λαλά και το μελητικό νερό βουβάθη. 

Οι παλιοί θεοί έχουν εξοριστεί. Ενώ οι νέοι τριγυρίζουν εδώ και εκεί, χωρίς έργο. Ο μύθος όμως λαχταράει και πάλι, να γίνει μύθος, λέξη, ζωή. Προς αυτή την κατεύθυνση, με εκλεκτούς συνεργάτες, διαμορφώνουμε το ερευνητικό και καλλιτεχνικό πρόγραμμα Tragedy 2.0, επιθυμώντας να προσεγγίσουμε την τέχνη ως δράμα, την τεχνολογία ως φάρμακον, τα όρια και τις συγκλίσεις, τις προοπτικές και τους περιορισμούς της συνάντησης της ποίησης με τα νέα μέσα. 

Ο επιστημονικός λόγος και η πρωτοποριακή έρευνα του ArTeC – Labex Arts -H2H -με την πολυάριθμη αποστολή του- συνυπάρχουν με τους καλλιτεχνικούς πειραματισμούς της Medea Electronique και της Cie Sébastien Perrault, με δραστήριες εγχώριες ερευνητικές ομάδες στο Φόρουμ, καθώς και με τους εικαστικούς καλλιτέχνες  στην πολυμεσική έκθεση Prometheus 2.0.

Μια παλιά-αλλά τόσο νέα-ερώτηση ανοίγει ξανά: Ο μύθος και η τεχνική. Το κατεπείγον της επιστροφής στις μεγάλες αφηγήσεις, μέσα από νέες μεθοδολογίες και νέες δραματουργίες. Παίρνουμε το ρίσκο. 



Ξένια Καλδάρα